The Technology Fallacy: How People Are the Real Key to Digital Transformation

door Marco Derksen op 28 april 2019

Het is inmiddels wel duidelijk dat mensen de echte sleutel zijn tot succes digitale transformatie (zie ook eerdere onderzoeken van oa Fujitsu en Capgemini). Succesvol zijn in de digitale wereld van vandaag betekent een organisatiecultuur hebben die wendbaar, risicotolerant en experimenteel is. Althans, dat is de kernboodschap van ‘The Technology Fallacy: How People Are the Real Key to Digital Transformation‘, het recente boek van Gerald C. Kane, hoogleraar Information Systems aan het Boston College en co-auteurs Anh Nguyen Phillips, Jonathan Copulsky en Garth Andrus.

Kane heeft de afgelopen 5 jaar in samenwerking met MIT Sloan Management Review en Deloitte onderzoek gedaan naar de digitale transformatie van organisaties. Daarvoor zijn ruim 25.000 executives ondervraagd en 150 diepte-interviews gehouden met executives van oa Walmart, Google en Salesforce. Kane belicht in het boek het concept van digital maturity (digitale volwassenheid) en richt zich op de details van digitale transformatie, waaronder het cultiveren van een digitale omgeving, het mogelijk maken van intentionele samenwerking en het bevorderen van een experimentele houding. Het gaat niet meer om de vraag waarom of wat, maar over het hoe!

Interessant is dat Kane sterk de nadruk legt op het hebben van een growth mindset van medewerkers in een organisatie, over continues learning en het leren om jezelf te blijven ontwikkelen. Hij maakt zich zorgen over de samenleving. De kloof die ontstaat tussen mensen die wel en niet kunnen omgaan met de technologische ontwikkelingen. De mensen die wel en niet een rol hebben in de digitale samenleving van de toekomst.

Zie ook:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (965)
Contact