Gisteravond tijdens de Dutch Marketing Awards, presenteerde Remco Marinus van Lemz 5 marketingtrends. Als derde trend noemde Remco Employee Activism, een begrip dat door Weber Shandwick is geintroduceerd als The Next Frontier of Employee Engagement (pdf). Ter illustratie toonde Remco de video Tomorrow Starts Here. Een prachtige introductievideo van de ‘Internet of Everything’-campagne van Cisco uit 2012. Pas later realiseerde Remco dat Cisco met de ‘wij’ in de video niet jij en ik als klant bedoelde, maar de circa 75.000 medewerkers van Cisco. Medewerkers die trots zijn op het bedrijf waar ze werken.
Cisco is een van de bedrijven dat zich al langer realiseert dat de basis van het succes van een organisatie begint bij haar eigen medewerkers. Een cultuur waarbij continue aandacht is voor medewerker empowerment, engagement en innovatie heeft er toe geleid dat Cisco wereldwijd tot de 100 beste bedrijven om voor te werken behoort. Daar waar het gemiddelde employee engagement van Noord-Amerikaanse bedrijven op circa 65 procent ligt, heeft Cisco volgens Aon Hewitt’s Best Employers list (pdf) een employee engagement van 90 procent.
1 reactie
Zie ook:
Waarom jij jouw klant vooral niet centraal moet stellen