Service is geen afdeling maar een mentaliteit

door Marco Derksen op 12 juni 2010

Tele2 Zakelijk lanceerde recentelijk de marketingcampagne ‘De Nieuwe Realiteit’. Volgens Tele2 vindt er een fundamentele mentaliteitsverandering plaats waarbij niet de gevestigde aanbieders maar nieuwkomers het best inspelen op de markt. Deze nieuwkomers koppelen klantfocus aan efficiëntere processen, plattere organisaties, nieuwe manieren van samenwerken en vooral een andere mentaliteit. Teasers voor de campagne draaien inmiddels al enkele weken, waaronder deze billboard met de tekst ‘Service is geen afdeling maar een mentaliteit.’ (waarschijnlijk overgenomen van Zappos’ Customer Service Isn’t Just A Department).

Een sterke tekst die Tele2 nog maar moet zien waar te maken. Ontevreden klanten van Tele2 vragen zich alvast af of ze moeten huilen of lachen om deze campagne. Even los van de vraag of Tele2 wel een goed voorbeeld is van die nieuwe realiteit, ben ik het eens met de visie achter deze campagne. Service is inderdaad geen afdeling maar een mentaliteit.

Steeds vaker beeindig ik mijn presentaties dan ook met de conclusie dat service de nieuwe marketing is. Het gaat immers steeds minder om de 4 P’s (Product, Prijs, Promotie en Plaats) en steeds meer om Service. En dan hebben we het inderdaad niet over een afdeling klantenservice, maar over de mentaliteit van alle medewerkers. De ervaring die wij als klanten hebben met de service van een bedrijf delen we met familie, vrienden en kenissen. Offline, maar in toenemende mate ook online!

2 reacties

Beantwoord

Beantwoord

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (967)
Contact