De rol van communities of practice in de transformatie van Philips

door Marco Derksen op 28 april 2021

Onder leiding van Frans van Houten transformeerde Philips de afgelopen jaren tot wereldspeler in gezondheidstechnologie en duurzame verlichting waarbij het verdienmodel is komen te liggen bij diensten in plaats van bij producten. Daarmee is Philips één van de succesvolle voorbeelden van digitale transformatie in Nederland. Afgelopen najaar interviewde ik Frank Hoens, verander- en kennismanager bij Philips over de belangrijke rol die communities bij de digitale transformatie van Philips heeft gespeeld. Dit naar aanleiding van de Philips case in het boek Organiseren van communities van Peter Staal en Kirsten Wagenaar.

Het interview is gepubliceerd op Marketingfacts en als pdf te downloaden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (966)
Contact