Afgelopen week werd voor het eerst de Singularity University Summit Europe georganiseerd. Tijdens de tweedaagse trokken honderden executives, managers, consultants en andere geinteresseerden naar DeLaMar in Amsterdam om presentaties bij te wonen van sprekers als Daan Roosegaarde, John Hagel, Salim Ismail en Peter Diamandis. Topsprekers die twee dagen spraken over wat ze ‘exponentiële technologieën’ noemen en hoe die effect hebben op mensen, organisaties en de wereld. Yuri van Geest, ambassadeur van de Singularity University Europe en mede auteur van het boek Exponential Organizations, was eindverantwoordelijk voor het event.
Helaas kon ik er zelf niet bij zijn, dus ik moet het doen met de vele verslagen van de summit die inmiddels online te vinden zijn:
- Singularity Summit Amsterdam: exponentiële marketing (Paul Hassels Mönning, DutchmarQ op Marketingfacts)
- Hoe technologie de top-10 wereldwijde issues kan aanpakken (Zanna van der Aa, MindThem op Marketingfacts)
- Singularity University Summit Europe (Marcel van Kanten, RTV NH & AT5)
- Singularity University leert logge corporates ontwrichten (Jody van den Tillaart, Bright)
Video: Henk Jan Winkeldermaat