Klantrelaties in het digitale tijdperk

door Marco Derksen op 28 oktober 2014

Het is evident dat we de afgelopen jaren een enorme verschuiving hebben gezien van offline naar online klantcontact. Denk alleen al aan het verdwijnen van de lokale kantoren van banken, telecomproviders en reisorganisaties (om maar eens een paar branches te noemen). Steeds vaker hebben we contact met organisaties via telefoon, email of sociale media. Daarbij zien we dat met name het emotionele aspect een grote rol speelt in hoe wij het contact ervaren. De klantenrelatie van de toekomst maakt het verschil in het emotionele aldus Steven van Belleghem. Het emotionele kan alleen maar scoren als het rationele deel perfect verloopt. De succesvolle klantenrelatie van de toekomst bouwt op het rationele (een digitale perfectie) én het emotionele (de menselijke touch). Het punt waarop een klantenrelatie uitblinkt in het digitale en het menselijke noemt van Belleghem ‘when digital becomes human‘, tevens de titel van zijn derde boek dat hij gisteren presenteerde in Amsterdam.

Kon er gisteren zelf helaas niet bij zijn, maar via de boekrecensie van Erik van Roekel en een kort verslag van Dennis Hoogervorst ben ik inmiddels aardig bijgepraat en zie ik er naar uit om het hele boek van Steven van Belleghem te gaan lezen!

Video: TV Commercial DTAC “the power of love”

1 reactie

Beantwoord

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (679)
Contact