Gartner's Hype Cycle voor Digitale Marketing

door Marco Derksen op 4 augustus 2014

Hype Cycle for Digital Marketing 2014.png-large

Ieder jaar komt onderzoeks- en adviesbureau Gartner met een update van haar Hype Cycle waarin het de stand van zaken schetst vwb technologische ontwikkelingen zoals social media, cloud computing, mobile, etc. Deze zogenoemde Hype Cycle for Emerging Technologies vergelijk ik al jaren met elkaar om de belangrijkste trends te identificeren.

Het rapport Hype Cycle for Emerging Technologies, 2014 verscheen eind vorige maand. Enkele weken daarvoor verscheen het rapport Hype Cycle for Digital Marketing, 2014 (via Ralph Bom).

Het is duidelijk dat op dit moment onderwerpen als data management, native advertising, content marketing en responsive design sterk in de belangstelling staan. Social marketing lijkt de hype voorbij waarbij het wachten is tot het de volwassen fase bereikt. Real-time marketing staat nog helemaal in de kinderschoenen en de analisten van Gartner verwachten dat het ook nog wel 10 jaar gaat duren voordat dit definitief doorbreekt. Om eerlijk te zijn denk ik dat Gartner dit onderschat, maar we zullen zien.

4 reacties

Beantwoord

Inmiddels heb ik via Gartner.com ook Gartner’s 2014 Hype Cycle for Emerging Technologies 2014 gevonden:

Hype Cycle for Emerging Technologies 2014

Interessant is de focus van Gartner op de verschuiving naar het tijdperk van Digital Marketing, Digital Business en Autonomous.

Beantwoord

Beantwoord

Beantwoord

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (820)
Contact