Blog:

Web3 en de media: de rol van NFT’s

door Marco Derksen op 8 april 2022

Het afgelopen jaar zijn de zogenaamde NFT’s (non fungible tokens) een enorme hype geworden met de Bored Ape Yacht Club als best verkopende NFT-collectie op het NFT-handelsplatform OpenSea. Maar wat zijn NFT’s nu precies en gaan ze inderdaad zo’n belangrijke rol spelen in de digitale wereld als men beloofd?

Deze week ging Monique van Dusseldorp tijdens het Cross Média Café in gesprek met experts over de ontwikkelingen omtrent NFT’s en de rol dat ze kunnen hebben voor de media-industrie. Zo vertelde Don Pepijn Schipper (Don Diablo) bijvoorbeeld over het bouwen van een NFT community en het belang daarbij, sprak Nadia Piet (Dept Agency) over de mogelijkheden voor merken en vertelde Daan Doornink a.k.a. Daan Kip (XRBase) over publieke mogelijkheden en het belang voor de media.

Als er één ding duidelijk is geworden tijdens het Cross Média Café over NFT’s, is wel dat deze digitale certificaten potentie hebben maar op dit moment nog volop in de experimenteerfase zitten.

Marloes Pomp (Dutch Blockchain Coalition) en René Otto (Van Iersel Luchtman Advocaten):

Bregtje van der Haak (VPRO), Daan Kip (XRBase) en Nadia Piet (Dept Agency):

Don Pepijn Schipper (Don Diablo) en Sophie op den Kamp (The Fabricant):

Gehele uitzending Cross Media Café ‘Web3 en de media: de rol van NFT’s’:

Het Cross Media Café van 5 april 2022 was een onderdeel van de Dutch Media Day. De Dutch Media Days zijn een serie talkshows over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media, tech en innovatie die inhoudelijk samengesteld worden door partners. De talkshows vinden plaats bij Beeld & Geluid Hilversum en zijn een verlengstuk van de jaarlijkse Dutch Media Week.

Foto: Lex van Lieshout

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (967)
Contact