Millward Brown Vermeer heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar de key drivers van customer centricity. Het Insights2020-onderzoek, dat is geïnitieerd door Millward Brown Vermeer, met medewerking van onder meer Esomar, The Advertising Research Foundation (ARF), Kantar en in Nederland Adfo Groep, is een vervolg op het Marketing2020-onderzoek uit 2013 waarin werd onderzocht welke marketingcompetenties nodig zijn voor organisaties om verder te kunnen groeien. Voor Insights2020 werden de drivers van customer centricity onderzocht en werd bekeken waarom sommige bedrijven hierin betere prestaties laten zien dan hun concurrenten. De onderzoekers interviewden voor dit onderzoek 325 marketing- en insightsbeslissers, en deden kwantitatief onderzoek bij meer dan 10.000 marketeers, in 60 landen. Het tweede deel van Insights2020, waarin de key drivers van customer centric-groei verder onderzocht worden, wordt gepubliceerd begin 2016.
De presentatie van de eerste resultaten:
Bronnen:
- Merken bouwen: digital first of people first? (Marketingfacts)
- Wat doen succesvolle bedrijven beter op het gebied van customer centricity? (Tijdschrift voor Marketing)
1 reactie
Daar heeft Wim Rampen wel een puntje: