Blog:

Wat hebben we gemist op #SXSW?

door Marco Derksen op 20 maart 2015

South by Southwest, afgekort tot SXSW, is een festival dat sinds 1987 jaarlijks in de lente wordt gehouden in Austin (Texas). In de beginjaren kende SXSW uitsluitend muzikale optredens. Het festival bestaat sinds 1994 uit drie delen, waarvan een over interactieve media, een over film en een over muziek. Ook dit jaar werd de stad weer dagenlang overgenomen door ruim 50.000 bezoekers. Voor mij net iets te druk, maar gelukkig zijn er goede samenvattingen online te vinden waaronder die van Fast Moving Targets en 3voor12.

Wat hebben we dit jaar gemist op #SXSW?


We Are Social registreerde 635.000 social mentions in relatie tot SXSW de afgelopen dagen. 98 procent van die berichten werden geplaatst op Twitter dat daarmee nog steeds het belangrijkste medium is voor tech. De meest populaire hashtags waren #sxsw (62%), #sxsw2015 (4%) en #meerkat (1%). Meerkat, een app waarmee je met één druk op de knop live een videostream kunt verzenden via je smartphone, is volgens velen de hype van deze SXSW!

Erwin Blom en Roeland Stekelenburg van Fast Moving Targets zijn het in ieder geval met elkaar eens, SXSW heeft sinds jaren weer een nieuwe impuls gekregen. Daar waar het de laatste jaren vooral ging over social media, lijkt dit jaar definitief de stap te zijn gezet naar wearables, internet of things en vooral (big) data. En dat in brede context zoals food, sport en zorg.

De komende dagen zal ik hieronder de links toevoegen die mij een goed beeld van SXSW hebben gegeven:

Suggesties zijn uiteraard welkom in de reacties!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (845)
Contact