Begin oktober 2013 publiceerde IBM haar rapport: The Customer-activated Enterprise. Het document bevat de inzichten van meer dan 4.000 C-level executives werkzaam in 70 landen in 20 verschillende industrieën. Het rapport laat zien waar bestuurders op hoog niveau over nadenken op het gebied van technologie, strategie en de markt waarin ze opereren. Met name de toenemende impact van technologische ontwikkelingen op organisaties is opmerkelijk.
Sander Duivestein schetst op zijn blog het managementprobleem van de 21ste eeuw waarbij hij o.a. verwijst naar de wet van Martec. Deze wet stelt dat technologie sneller verandert dan organisaties deze verandering kunnen omarmen. Maar eens over nadenken wat dat betekent voor de strategie van organisaties!
2 reacties
Gewoon ( :-)) ) gaan denken over de nadere invulling van de agile netwerk organisatie, Sociaal Economische Entiteit noem ik die. Chaordisch & platform denken is het devies:
Marco,
Hierbij artikel 2 in mijn serie over “disruptie, innovatie en versnelling”: http://www.sanderduivestein.com/2013/10/28/de_moeder_van_alle_disrupties/
Benieuwd naar je gedachten omtrent dit artikel.