In de Trouw van dit weekend een aardig artikel van Kees de Vré over de trend dat steeds meer jongeren niet perse een eigen auto hoeven te hebben. Hij baseert zich daarbij op uitspraken van trendwatcher Hilde Roothart. Volgens Roothart zijn jongeren tussen 18 en 34 jaar opgegroeid in een wereld van overvloed. In zo’n wereld is bezit niet meer van belang. Toegang tot goederen en diensten is veel belangrijker. Er wordt steeds meer geleast en gedeeld. Een recent voorbeeld is het leasen van een spijkerbroek. Toegang tot (mobiel) internet is voor jongeren het allerbelangrijkst. Daarmee heb je ook toegang tot goederen en diensten als je die nodig hebt.
![](https://koneksa-mondo.nl/wp-content/uploads/2024/06/lilli-hero_1273006589_1536x864-366x240.jpg)
McKinsey’s lessen uit de ontwikkeling van Gen AI-tool Lilli
McKinsey, een internationaal adviesbureau met circa 38.000 medewerkers verspreid over meer dan 130 kantoren in 65+ landen, heeft afgelopen jaar […]