Fast Moving Targets, bron van inspiratie over technologische innovatie

door Marco Derksen op 27 april 2019

Fast Moving Targets is het platform over innovatie op het gebied van media, communicatie en technologie. Een belangrijke focus van het platform ligt op interviews met de voorhoede van digitaal Nederland. Bijvoorbeeld in het wekelijkste live programma Top Names maar ook tijdens belangrijke events als SXSW en in opdracht van klanten.

Erwin Blom, in 2011 één van de initiatiefnemers van het platform, had destijds als doel om duizend fans te bereiken die ook wilde betalen voor het platform. Hij heeft zich daarbij destijds laten inspireren door Kevin Kelly die in 2008 schreef over 1,000 true fans. Geen idee of dat aantal ooit is gehaald, het platform is in ieder geval een bron van inspiratie en een absolute aanrader!

Met het programma Top Names heeft Erwin samen met het team achter Fast Moving Targets waaronder Roeland Stekelenburg en Johan Schaap inmiddels honderden experts en innovators geïnterviewd. Helaas is er (nog) geen gestructureerd overzicht van al deze interviews en zit er niets anders op dan af en toe in het FMT-archief op Youtube te duiken.

Voor de liefhebbers enkele hoogtepunten van de afgelopen jaren:

  • Hanneke Stegweg (iLost): “Op weg naar naar een wereldwijde database voor gevonden voorwerpen” (januari 2019)
  • Quintin Schevernels (Funda): “We kunnen veel meer doen dan vraag en aanbod bij elkaar brengen” (oktober 2018)
  • Michiel Muller (Picnic): “Wij brengen alle boodschappen voor de laagste prijs gratis naar huis” (maart 2018)
  • Tey el Rjula (Tykn): “Wij willen het identiteitsprobleem van vluchtelingen oplossen” (maart 2018)
  • Victor van Tol (Snappcar): “Ik heb me vergist in de complexiteit van het model” (december 2017)
  • Steven Uitentuis (Swapfiets): “Wij bieden het eerste fietsabonnement van Nederland” (december 2017)
  • Ali Niknam (Bunq): “We hebben over alles nagedacht. Dat kun je niet uitleggen, dat moet je ervaren” (november 2017)
  • Koen Droste (Polarsteps): “Voor, tijdens en na je reis: alles op één platform” (oktober 2017)
  • Pieter Omvlee (Sketch): “We hadden nooit gedacht dat het zo groot zou worden” (mei 2017)
  • Taco Carlier (VANMOOF): “Wij willen wereldwijd de grootste worden in stadsfietsen” (april 2017)
  • Patrick Hurenkamp (Bloomon): “Wij willen een wereldwijd merk opbouwen in de bloemen” (april 2016)
  • Arjen Noorbergen (Quby); “Slimme thermostaat Toon kan doorgroeien tot de boardcomputer van je huis” (maart 2015)
  • Matthijs Guichelaar (Vandebron): “Vandebron is een broedplaats voor innovatie” (november 2014)
  • Mark Vletter (Voys): “We innoveren door patenten te mijden” (juni 2014)
  • Menno van Leeuwen (ABN AMRO): “Radicale innovatie is nodig om relevant te blijven” (december 2013)
  • Roy Ploum (Vebego): “Permanente innovatie van een 70 jaar oud bedrijf” (oktober 2013)

Foto: Guido van Nispen

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1035)
Contact