Connected Life 2015

door Marco Derksen op 8 december 2015

EmerceEngageTNS NIPO heeft met Connected Life een wereldwijde studie die jaarlijkse de connected consument in kaart brengt. In totaal gaat het om ruim 60.000 respondenten in 50 landen. Zij vertegenwoordigen daarmee ca. 90% van het online publiek.

De data uit de studie wordt onder andere via een online tool ontsloten. In deze tool kun je segmenteren op 12 socio-demo variabelen, zoals leeftijd, regio, inkomen, huishouden, opleiding en 58 productcategorieƫn. Denk hierbij aan Food and Drink, Financial Services, Personal Care, Technology etc. De online tool is een demo wat inzicht geeft in de reikwijdte van de studie. Connected Life is dit jaar voor de vierde keer uitgevoerd. Met de data die de afgelopen jaren is verzameld komt TNS NIPO met de volgende 8 wereldwijde trends (pdf) (via: Peter Wiegman):

  • De consument is constant connected
  • Social media raakt steeds gefragmenteerder
  • Verschillen tussen devices vervagen
  • Steeds meer van traditionele TV naar content en on demand
  • Aanbod apps groeit, maar gebruik centreert
  • De consument staat meer open voor data exchange dan je denkt
  • E-commerce steeds minder geremd door moment of device
  • Behoefte aan disruptive technology

Elk van deze trends zullen op Frankwatching worden beschreven waarbij de eerste twee trends inmiddels aan bod zijn gekomen. Vandaag presenteert Debby van Adrichem van TNS NIPO de 8 trends ook tijdens #EmerceEngage.

Foto: Incentro

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laatste blogs

Bekijk alle blogs (1026)
Contact