Marc Pritchard over de problemen in digitale marketing


Afgelopen week hield Marc Pritchard, Chief Brand Officer P&G een bevlogen presentatie tijdens de 2017 Annual Leadership Meeting waarin hij een kritische status quo schetst van digital marketing. Pritchard stelt dat het de hoogste tijd is om de grote problemen in digital marketing op te lossen. Misschien wel de meest relevante marketingpresentatie van de afgelopen 20 jaar (via: Mark Ritson).

Insights 2020: Hoe belangrijk is marketing voor succesvolle organisaties?

Millward Brown Vermeer heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar de key drivers van customer centricity. Het Insights2020-onderzoek, dat is geïnitieerd door Millward Brown Vermeer, met medewerking van onder meer Esomar, The Advertising Research Foundation (ARF), Kantar en in Nederland Adfo Groep, is een vervolg op het Marketing2020-onderzoek uit 2013 waarin werd onderzocht welke marketingcompetenties nodig zijn voor organisaties om verder te kunnen groeien. Voor Insights2020 werden de drivers van customer centricity onderzocht en werd bekeken waarom sommige bedrijven hierin betere prestaties laten zien dan hun concurrenten. De onderzoekers interviewden voor dit onderzoek 325 marketing- en insightsbeslissers, en deden kwantitatief onderzoek bij meer dan 10.000 marketeers, in 60 landen. Het tweede deel van Insights2020, waarin de key drivers van customer centric-groei verder onderzocht worden, wordt gepubliceerd begin 2016.

De presentatie van de eerste resultaten:
Lees verder

Welke Nederlandse startup wint dit jaar de NIMA Award?

Winnaars-NIMA-Awards-2013-websiteDe beroepsvereniging NIMA organiseert al jaren de uitreiking van de NIMA Awards, de marketingprijzen voor Nederlandse organisaties. Op 19 maart 2015 reikt NIMA, tijdens de Dutch Marketing Awards, opnieuw de marketing awards uit in de categorieën: Marketing Launch (beste nieuwkomer), Marketing Next (next step in marketing) en Marketing Company van het jaar. Net als vorig jaar heb ik de eer om in de jury te zitten van de categorie voor beste nieuwkomers.

Afgelopen jaar werd Hutspot Amsterdam uitgeroepen tot de beste nieuwkomer, voor Peerby en Waka Waka. Wij vonden als jury dat Hutspot Amsterdam heeft aangetoond dat het ondanks de economische crisis wel degelijk mogelijk is om een innovatief retailconcept succesvol in de markt te zetten.

Maar welke organisatie moet er volgens jou dit jaar worden uitgeroepen tot beste nieuwkomer en een NIMA Award winnen? Tot 16 november (?) kun je organisaties nomineren via nima.nl.

Foto: NIMA